diumenge, 11 de gener del 2009

Treball youtube - Apartat Teòric

·El vídeo en l'ensenyament:
Hem de diferenciar entre el vídeo didàctic i la utilització didàctica del vídeo. Per vídeo didàctic entendrem aquell que ha estat disenyat i produit per transmetre uns continguts, habilitats o activitats i que, en funció dels seus sistemes simbòllics, forma d'estructurar-los i utilització, propicii l'aprenentatge en els alumnes; per altre banda, amb la utilització didàctica en referim a una visió més àmplia de les diverses formes de la utilització que es poden dur a terme en l'ensenyança.(Cabero, 1989)

·Funcions que el vídeo pot dur a terme en l'ensenyament segons diferents autors:
Es podria utilitzar de diferents maneres: transmissió d'informació, instrument motivador, instrument de coneixement per part dels estudiants, instrument d'evaluació, per la formació del professorat en estratègies didàctiques i metodològiques, per la formació del professorat en continguts de la seva àrea curricular, eina d'investigació psicodidàctica, per la investigació de processos desenvolupats en laboratoris, com instruments de comunicació i albabetització icònica dels estudiants com a mitja d'expressió d'aquests, i com instrument per a l'anàlisi dels medis.

·Quin és el temps idoni que ha de durar un vídeo didàctic?, el temps mitjà general adecuat pot situar-se entre els 5 i 10 minuts com a mínim pels alumnes de primària, i de 20 a 25 minuts pels estudiants de secundària i universitaris.

·Accions a realitzar durant el visionat del vídeo:
-Els continguts són coherents des de un punt de vista científic?
-Està actualitzat?
-Estan clarament expressats els objectius que es persegueixen?
-S'adapta a les característiques dels meus alumnes?
-El vocabulari és entenedor o es necessita realitzar algunes adaptacions?
-És tecnicament atractiu?
-El seu temps és adecuat a les característiques del grup d'alumnes?
-Propicia la realització d'activitats posteriors?


·El vídeo com instrument de coneixement:
Es un instrument idoni per a que els alumnes l'utilitzin per analitzar el món que ens rodeja i expresar-se a travès d'ell. I aconseguir d'aquesta manera que els alumnes no siguin tan sols receptors passius d'informació. Per tan el vídeo es contempla com un mitja d'obtenció d'informació mitjançant la grabació d'experiències, situacions, conductes, dramatitzacions,...

·El vídeo com a instrument motivador:
El segon ús que els professors fan del vídeo és per motivar els seus estudiants. El vídeo té unes possibilitats molt positives perquè atrau i captura l'atenció a través del llenguatge audiovisual, i té una gran influència en les emocions de l'alumnat. De totes formes el vídeo a clase no serveix tan sols per motivar i animar els alumnes, sinó que també serveix per crear una dinàmica participativa i perfeccionar determinades habilitats expressives i perceptives. A més a més els alumnes aprenen a dominar noves eines de comunicació, aspecte força important en els nous plans d'estudis no universitari.

·El vídeo com a instrument d'avaluació:
Una altra funció que els mestres li donen al vídeo és per poder evaluar a l'alumnat, i aquí es poden diferenciar dues possibilitats:
- Per una banda en el disseny de situacions especifiques, reals i simulades, per evaluar els coneixements i habilitats dels alumnes.
- I per enfrontar-se a les activitats com a execucions o habilitats realitzades a clase.

·El vídeo per la formació del professorat:
El vídeo ha sigut un dels instruments tradicionalment utilitzats en la formació i perfeccionament del professorat en habilitats, capacitats, estrategies i competències didàctiques. Els motius utilitzats han estat diversos, i van des de la possiblitat d'oferir per ell un feedback immediat, la facilitat del seu desplaçament, la possiblitat de ser incorporat a una sèrie de mitjans, i el fet de poder recollir els succesos de comunicació verbal i no verbal que succeixen a l'aula.



Tota aqueta informació ha estat extreta del llibre "Nuevas tecnologias aplicadas a la educacion" Julio Cabero Almenara, capítol 8, El video en la enseñanza y formación.


1. posibilitats del youtube:
-Com podem pujar els nostres vídeos?
Un cop hem acabat de editar un video ens d'assegurar-nos que tingui una durada inferior a 10 minuts,una grandària inferior a 1GB i un format acceptable podem pujar el video a la pàgina d'inici de Youtube fer clic al botó "Subir"en la part superior dreta i introduim la major informació del video que poguem,així serà més fàcil pels usuaris trobar el nostre video,hem de triar configurar el video com "públic"o"privat" i fem clic al botó "Subir un vídeo",un cop en la nova finestra fem clic en "Examinar" per buscar els arxius del video,hem de tenir en compte que el video pot trigar de un parell de minuts fins una hora.
-Quina és la utilitat de les paraules clau que acompanyen el video?
trobar millor allò que busquem, perquè son paraules que limiten molt els resultats desitjats. També buscar vídeos relacionats amb un vídeo que estem veient.
-Es pot cercar un video a partir d'una paraula o frase que es diu en ell?
No, allò que es diu en un vídeo no es pot trobar si la persona que el penja no hi posa la paraula a les paraules clau que acompanyin el vídeo.
-Com es fa per recollir els nostres videos preferits?
A la pàgina d'Inici o qualsevol altre fem clic a "Cuenta" i triem "Favoritos" s'obrirà una finestra nova fem clic a "Añadir" a sota dels videos que volem que apareixin destacats en la nostra pàgina de canal,després fem clic al botó "Actualizar canal" i de forma predeterminada els videos preferits són els nou primers més recents que el usuari a afegit.
-Què són els canals?
Un canal és una pàgina d'usuari.Conte els favotits,els videos,la informació de perfil d'usuari. subscriptors

2.Videos cercats al youtube que es podrien exposar en una classe:
http://www.youtube.com/watch?v=ecuuYMue8vA

http://www.youtube.com/watch?v=S2NPwAUddbI

http://www.youtube.com/watch?v=zw0SR5w0pJ8&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=F8vVrue61rc

http://www.youtube.com/watch?v=ewjrMIV81L0

http://www.youtube.com/watch?v=ocEJXwrhMvM

Per cercar els videos he buscat paraules com "educatiu" "educacio primaria " o al buscar un video he trobat un altre que fa referència i també serveix. També paraules genèriques sobre un tema concret, que s´associïn al que busquem.






http://www.youtube.com/watch?v=my0Rd1HQqDo





3.videos publicats per entitats que parlen de les experiències amb les noves tecnologies:

http://es.youtube.com/watch?v=N_vnUjDk79s




4. proposta sobre com es podrien emprar els vídeos.

Es podrien utilitzar una sèrie de vídeos documentals per poder ampliar coneixements sobre algun tema vinculat a l'escola. També es poden crear grups de treball on hauran de treballar un tema i realitzar un vídeo. Una vegada realitzat el vídeo el podran penjar al youtube i compartir amb la resta de companys els seus treballs.

Una altra proposta podria ser per alguna classe d'anglès. Aprofitant vídeos educatius en anglès els nens podran apendre d'una manera més amena i divertida.
Podríem esmentar diverses activitats per emprar vídeos del youtube a les aules, però no menys important és saber com no ultilitzar-lo. Els vídeos en general, visualitzats a l´aula no poden ser una tònica habitual, tampoc ha d´estar carregat d´informació sinó de idees clares i fàcils d´entendre visualment.


això està penjat al meu bloc (sergi): http://sergiogg1.blogspot.com/



Ventajas de crear un Canal en YouTube para una institución educativa
Extret de : http://educandoentics.blogspot.com/2008/11/ventajas-de-crear-un-canal-en-youtube.html







YouTube es la página más popular de videos que existe en la Web. Si queremos ver un video en Internet, lo primero que hacemos es buscar en YouTube. Muchos hemos visto la oportunidad de subir material institucional y publicitario para difundir actividades, personajes y otros temas de importancia para una institución educativa.

Las iniciativas de colgar videos en YouTube por lo general son acciones individuales dispersas de maestros y directivos. Sin embargo, YouTube ofrece la posibilidad de crear un Canal, una alternativa más organizada y con un mayor poder de difusión, lo que le dará una mejor imagen a la institución educativa que busca estar presente en Internet y comunicarse con la comunidad.

Crear un Canal YouTube es totalmente gratuito y permite tener un espacio virtual personalizado para el material audiovisual que la institución educativa o cualquier organización determine subir a la plaforma más popular de videos en Internet. De esta manera, la organización tiene control de la información que desea compartir con el público.

Tener un Canal en YouTube permite también tener seguidores, que podrían ser los mismos alumnos, padres de familia, maestros, directivos y toda la comunidad educativa en general. De esta manera se mantiene informada a la comunidad sobre las acciones que han sido registradas en video y que la institución ha decidido subir a YouTube.

El Canal YouTube mejora la imagen de la institución educativa pues demuestra la intención de compartir información y parte de sus actividades con toda la comunidad, además de generar los comentarios y el dialogo entre los seguidores del Canal.